V posledním desetiletí se online seznamování stalo nesmírně populární a seznamovací aplikace patří mezi nejstahovanější mobilní aplikace.
Společnost Global App Trends odtajnila ve zprávě z roku 2019, že seznamovací aplikace se drží hned v pořadí za herními aplikacemi. Předpokládá se, že do roku 2024 vydělají seznamovací aplikace více než 8,4 miliardy dolarů.
Konkurence na trhu se seznamovacími aplikacemi je značná a neuspěje až 90 % začínajících podnikatelů v této oblasti. Z toho důvodu je nutné vytvořit účinnou marketingovou strategii, kterou ukážete, že je vaše seznamovací aplikace jedinečná, zábavná a vytvořená pro individuální potřeby uživatelů. Pokud i vy chcete vstoupit na trh se seznamovací aplikací, poradíme vám v následující příručce, jak ji v roce 2020 uvést na trh. Jak začít a jak získat placené uživatele?
Uživatelé se neregistrují na seznamovací aplikace, na kterých nejsou aktivní uživatelé. Proto je důležité mít v době spuštění aplikace natěšené uživatele, kteří se ihned zaregistrují. Není ale jednoduché vytvořit aktivní komunitu ještě před spuštěním aplikace.
Na trhu se seznamovacími aplikacemi dominují aplikace Tinder, Bumble a Grindr, ale stále se vám nabízí spousta příležitostí, jak si vybudovat místo na trhu a vytvořit věrnou komunitu uživatelů. Nepostradatelným krokem je definování cílové skupiny. Zvýšíte tím hodnotu aplikace pro uživatele a oslovíte lidi v určité cílové skupině.
Jakmile si ujasníte, kdo budou uživatelé vaší aplikace, musíte vymyslet, jak své vize předáte potenciálním uživatelům. Například seznamovací aplikace League spojuje podobně smýšlející lidi. Propojuje je s jejich komunitou a pomáhá jim setkat se s lidmi s podobnými zájmy. Zaměřuje se na elitní skupiny lidí a disponuje pokročilým screeningovým a monitorovacím systémem. Jejím cílem je budovat inteligentní komunitu sebevědomých a pracovitých lidí, kteří jsou připraveni na dlouhodobý vztah. Oproti tomu se aplikace Bristlr specializuje na propojení vousatých mužů a žen, které milují vousaté muže.
Lidé o seznamování rádi mluví a navštěvují oficiální webové stránky seznamovacích aplikací. Je nezbytné vytvořit takový web, na jehož vstupní stránce odtajníte svou vizi a nabídnete registrační formulář. Prostřednictvím takového webu informujete budoucí uživatele o spuštění aplikace, o aplikaci samotné a o přínosu vaší aplikace single jedincům.
Webové stránky byste měli pravidelně aktualizovat, abyste vzbudili zájem o online seznamování. Díky nim můžete přilákat do vaší aplikace další uživatele. Níže uvádíme čtyři doporučené postupy pro zdokonalení webu s blogem o vaší aplikaci.
Váš web je ideálním místem, jak sdílet vaši pozici na trhu a představit cílovou skupinu uživatelů. Například online seznamka OkCupid je hrdá na to, že je první seznamovací aplikací, která dává na profilech prostor pro sebevyjádření sexuální orientace, a to pomocí zájmena. Díky tomu můžete sdílet své autentické „já“. Tzv. LGBTQ lidé (lesbičky, gayové, bisexuálové, transgender osoby a queer osoby) tak mohou svobodně vyjádřit vztah ke své sexualitě.
Každý web by se měl zabývat problematikou SEO, aby se objevoval na předních místech ve vyhledávačích. Přínosem pro vaše podnikání je společnost Bumble, která přináší aplikaci Bizz pro vytváření profesionálních sítí a mentoring. Navážete přes ni nové kontakty, spojíte se přes ni s dalšími obchodníky a zvýšíte povědomí o své značce.
Váš web představuje skvělou příležitost k vytvoření takového obsahu, který lze sdílet na sociálních sítích. S online redakčními systémy můžete sdílet na různých sociálních sítích články, novinky a statistiky, popřípadě můžete instalovat tlačítka na přechod na sociální sítě.
Na vašem webu nebo blogu sdílejte příběhy uživatelů, kteří se seznámili na vaší aplikaci. Ukažte příklady skutečných milenců a novomanželů. Například seznamovací aplikace Match.com má na svých webových stránkách, že se díky ní setkalo 1,6 milionu párů a přináší příběhy, jak to s některými z nich dopadlo.
ASO umožňuje optimalizovat vaši seznamovací aplikaci s Google Play nebo App Store a získat vám náskok před konkurencí. Součástí popisu aplikace jsou klíčová slova, popisek, jméno, ikona, screenshoty, videa, hodnocení a počty stažení. Na co se musíte při využití ASO zaměřit?
Měli byste také motivovat spokojené uživatele k tomu, aby vaši aplikaci ohodnotili a doporučili ji ostatním lidem.
Dalším důležitým prvkem úspěšného marketingu je získání nových uživatelů. V rámci marketingu oslovíte cílové publikum a zjistíte, kteří uživatelé jsou nejcennější a z jakého kanálu pocházejí. Se správnými poznatky můžete optimalizovat své reklamní kampaně. Například s pomocí nástroje Audience Builder můžete uživatele rozdělit na základě údajů na jednotlivé segmenty.
Gamifikace je technikou marketingu, která se snaží zvýšit zájem uživatelů seznamovacích aplikací zavedením herních prostředků, herních designů a herního myšlení do neherních oblastí. S gamifikací se stane vaše aplikace konkurenceschopnější a zábavnější. Do chatu aplikace můžete zavést například GIFy nebo emoji.
Obsah generovaný uživateli představuje efektivní způsob, jak sdílet zprávu a učinit ji autentickou. Díky této autentičnosti mají videa na YouTube až 10x více zhlédnutí. Účet seznamky Tinder na Twitteru je názorným příkladem toho, jak lze využít obsah vytvořený uživateli k zahájení diskuse i k upoutání pozornosti potenciálních uživatelů.
Seznamovací aplikace jsou navrženy tak, aby plnily funkci sociálních sítí a daly se s nimi propojit. Například Tinder ve spolupráci s Facebookem umožňuje uživatelům snadné přihlášení do jejich uživatelského účtu. S rozhraním API můžete uživatelům nabídnout funkce sociálních sítí, které již dobře znají.
Vývojáři seznamovacích aplikací mají štěstí, že uvádějí na trhy aplikace, které si berou s oblibou do hledáčku média. Využijte toho a zvyšte povědomí o vaší seznamovací aplikaci v některém z médií. Toto téma se probíralo na konferenci pro obchodníky s mobilními aplikacemi Mobile Spree. Leigh Isaacson a Casex Isaacson, spoluzakladatelky společnosti Dig, navrhly způsob, jak dostat zdarma informace o aplikaci do médií.
Dig je seznamovací aplikace pro milovníky psů. CEO Leigh Isaacsonová byla dříve reportérkou a využila své znalosti k propagaci aplikace, aby byly náklady co nejnižší. Na konferenci Mobile Spree vzkázala obchodníkům, aby nezapomínali informovat o své činnosti v lokálních novinách. „Pokud se chystáte převyprávět svůj příběh, nepodceňuje sílu lokálních novin, které jsou propojeny s řadou dalších médií a mohou váš příběh dostat k lidem.“ Leigh dále dodává: „Musíte ale nejprve zjistit, co lidi bude zajímat.“ Zprávy o vás musí být aktuální a vhodné pro širší publikum.
https://www.adjust.com/blog/how-to-market-a-dating-app/